Moderator_ka Design Thinking – szkolenie stacjonarne

Lista życzeń Udostępnij
Udostępnij kurs
Link do kursu
Udostępnij na social media

O kursie

Moderator_ka Design Thinking – szkolenie stacjonarne

 

DATA:  25-27 września 2024 r.

29-31 października 2024 r.

Miejsce: Olsztyn, Koszary Funka

Design thinking to podejście, sposób myślenia i działania, które wykorzystuje się wszędzie tam, gdzie pojawia się konieczność rozwiązywania złożonych problemów i problemów trudnych, których nie można rozwiązać standardowymi metodami. Design thinking to również metoda tworzenia innowacji. Zaletą myślenia projektowego jest uniwersalność. Można je wykorzystywać do projektowania produktów, usług, procesów lub komunikacji.

Kurs moderatora design thinking nauczy cię samodzielnego planowania, przygotowania i prowadzenia procesów design thinking. Zdobędziesz wiedzę, jak zarządzać zarówno całym procesem design thinking, jak również jego poszczególnymi etapami. Dzięki kursowi poznasz metodę i podstawowe narzędzia pracy wykorzystywane w procesie design thinking oraz zapoznasz się z praktycznymi aspektami pracy moderatora design thinking. Dowiesz się, jaka jest rola moderatora w procesie design thinking, nauczysz się przygotować proces design thinking, zdobędziesz wiedzę i umiejętności dotyczące tego, jak zarządzać czasem podczas pracy projektowej i różnorodnością w zespołach projektowych. Nauczysz się też, jak utrzymywać równowagę między kontrolą i swobodą podczas procesu projektowego, a także jak radzić sobie z konfliktami podczas pracy zespołowej.

Design thinking to metodologia stworzona w Uniwersytecie Stanforda, jednym z najbardziej innowacyjnych uniwersytetów na świecie. Metodologia wykorzystywana jest przez największe firmy, takie jak Google czy Apple.

Design thinking to podejście, sposób myślenia i działania, które wykorzystuje się wszędzie tam, gdzie pojawia się konieczność rozwiązywania złożonych problemów i trudnych problemów, których nie można rozwiązać standardowymi metodami.

Design thinking to rozpoznawanie problemów oraz ich kreatywne rozwiązywanie. To proces, który składa się z 5 etapów: odkrywania problemu, definiowania wyzwania projektowego, tworzenia rozwiązań, prototypowania i testowania oraz planowania wdrożenia

Zaletą myślenia projektowego jest uniwersalność. Można je wykorzystywać do projektowania produktów, usług, komunikacji, a także stosować je we wszystkich obszarach rzeczywistości (ostatnio dość powszechnie wykorzystuje się je w biznesie i edukacji).

Cel edukacyjny

Cele szkolenia w zakresie moderatora design thinking obejmują wyposażenie uczestników w umiejętności planowanie i prowadzenia efektywnych sesji projektowych opartych na tej metodyce. Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętności niezbędne do organizowania i zarządzania procesem projektowym. Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie badania potrzeb użytkowników, zarządzania procesem kreatywnego myślenia, wspierania współpracy zespołowej oraz prowadzenia użytkowników przez etapy projektowania. Dodatkowo, celem jest także rozwijanie umiejętności empatii, kreatywności oraz analizy problemów, co umożliwia skuteczne wspieranie innowacyjnych rozwiązań w organizacjach.

Kurs moderatora design thinking nauczy cię:

  • Zarządzać procesami projektowymi,
  • Planować i organizować pracę zespołową,
  • Korzystać z narzędzi projektanckich,
  • Rozwiązywać problemy, które wymagają pracy zespołowej i wiedzy interdyscyplinarnej

 

Program szkolenia:

Dzień 1

Moduł 1. Czym jest design thinking – wprowadzenie do design thinking

Moduł 2. Proces design thinking w praktyce – samodzielne przeprowadzenie procesu design thinking przez uczestników

Dzień 2

Moduł 3. Analiza procesu design thinking – sesja teoretyczna nad mocnymi i słabymi stronami przeprowadzonego warsztatu; identyfikacja podstawowych błędów i trudności.

Moduł 4. Zasady moderowania procesu design thinking – wprowadzenie do zasad moderowania procesem design thinking

Moduł 5. Przygotowanie procesu design thinking z wykorzystaniem narzędzi moderatora design thinking

Dzień 3

Moduł 6. Przygotowanie fazy empatyzacji

Moduł 7. Przygotowanie i przeprowadzenie fazy definiowania

Moduł 8. Przygotowanie i przeprowadzenie fazy definiowania

Moduł 9. Przygotowanie i przeprowadzenie fazy prototypowania

Moduł 10. Przygotowanie i przeprowadzenie fazy testowania

Moduł 11. Analiza wniosków. Przygotowanie sprawozdania z procesu design thinking.

 

Warsztat poprowadzi:

MAŁGORZATA WASYLUK – z zamiłowania projektantka przedsięwzięć kreatywnych, z zawodu projektantka całościowych doświadczeń użytkowników. Tworzy nowoczesne modele biznesowe wykorzystując rzetelną wiedzę o trendach i inspirujące interpretacje sygnałów zmian.
Jest certyfikowaną moderatorką design thinking i service designerką. Posiada szerokie kompetencje menadżerskie i zarządcze, pełniła role lidera w wielu przedsięwzięciach biznesowych i projektach finansowanych ze środków UE.
Na co dzień współpracuje z przedsiębiorcami, szkołami wyższymi i uczelniami, organizacjami pozarządowymi i administracją samorządową w zakresie tworzenia innowacyjnych rozwiązań zgodnie z filozofią Human Center Design. Z pasją projektuje komunikacje organizacji opartą na wartościach i skoncentrowaną na wyzwaniach.

PIOTR WASYLUK – właściciel firmy @Wasyluk Projektowanie Kreatywne. Doktor nauk humanistycznych i nauczyciel akademicki z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym. Moderator design thinking.  Jest specjalistą i praktykiem w zakresie projektowania ekosystemów usług, modeli biznesowych i nowoczesnych marek. W procesie projektowym tworzy przede wszystkim solidne fundamenty oparte na metawartościach, zaś we wdrażaniu zaprojektowanych rozwiązań przykłada dużą uwagę do ich efektywności biznesowej.
Analityk trendowy, który wiedzę o przyszłości wykorzystuje do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w organizacjach. Autor kilkudziesięciu raportów trendowych dla firm, branż i instytucji publicznych.
Autor innowacyjnej metody praktycznej analizy trendów©, Redaktor profilu FB: @Dragonfly perspective

Więcej

Czego się nauczysz?

  • Dzięki myśleniu projektowemu można nabyć szereg kompetencji, które znajdują się na liście Światowego Forum Ekonomicznego i określane są „kompetencjami przyszłości”. Myślenie projektowe uczy:
  • Pracy zespołowej
  • Aktywnego uczenia się (uczenia przez praktykę)
  • Kreatywności i innowacyjności
  • Rozwiązywania złożonych problemów
  • Przywództwa i zarządzania relacjami
  • Myślenia analitycznego