Wasyluk o projektowaniu

Blog o projektowaniu kreatywnym i trendach

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Ewolucyjny timeline filmowy 😁😁😁 ... Zobacz więcejZobacz mniej

Ewolucyjny timeline filmowy 😁😁😁

HISTORIA JEDNEJ STRATEGII DLA MARKI BARDZO DOBRZE ZNANEJ!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Butikowy charakter naszej firmy stwarza nam wiele okazji do tego, aby usługi, które oferujemy i realizujemy, były nie tylko na najwyższym poziomie. Ważne, aby były przede wszystkim dopasowane do rzeczywistych potrzeb (tych świadomych i jeszcze nie ujawnionych) klientów i ich realnych celów biznesowych. A jeśli jeszcze do tego mamy „fun” i „flow” z tworzenia ciekawych rozwiązań, to efekt może być tylko jeden.
Tak też było w przypadku naszej współpracy z marką SPOŁEM Olsztyn dla której wraz z Lenart interactive przygotowaliśmy proces rebrandingowy i opracowaliśmy Strategię Komunikacji Marki
******************************
Proces kreacji i opracowywania założeń strategicznych poprzedzony musi być bardzo dobrym zrozumieniem specyfiki danej marki. I nawet jeśli uznamy w pierwszym odruchu, że na rynku istnieje wiele podobnych, to jednak niepowtarzalny zestaw cech, zdarzeń, doświadczeń i ludzi tworzących markę, wyznacza obszar poszukiwań wyjątkowego dla niej wyróżnika.
Tak tez rozpoczął się nasz proces współpracy: od ustalenia corporate identity kluczowych atrybutów marki w kontekście branży FMCG.
Faza badawcza zaowocowała obszernym Raportem Diagnostycznym ze szczegółowymi rekomendacjami projektowymi i marketingowymi. Przeprowadzone tematyczne badania trendowe, kulturowe oraz końcowych odbiorców działań komunikacyjnych pozwoliły na nakreślenie głównych przesłanek do projektowania komunikacji.
Zakres przeprowadzonych badań koncentrował się wokół dwóch obszarów:
👉OKREŚLENIE TOŻSAMOŚCI ZBIOROWEJ – zbadanie kluczowych atrybutów marki oraz konstrukcji tożsamości marki w świadomości klientów. Przeprowadziliśmy analizę konkurencji, analizę trendów społeczno – gospodarczych i branżowych oraz badania ilościowe oraz wywiady jakościowe z grupą konsumentów dot. wizerunku i postrzegania marki
👉IDENTYFIKACJA WYRÓŻNIKA MARKI i określenie relacji wewnętrznych, konsumenckich i biznesowych zdiagnozowanych podczas dwóch warsztatów diagnostyczno – kreacyjnych
Kluczowym narzędziem projektanckim okazały się przygotowane przez nas specjalnie dla klienta 🔸KARTY TRENDÓW🔸, które stanowiły oś inspiracji podczas warsztatów ko-kreacyjnych z pracownikami.

Tożsamość marki przejawia się w czterech aspektach: kim jest, co robi, w jaki sposób to robi, po co to robi i manifestuje się przede wszystkim w czterech głównych obszarach:
✅ Produkty i usług, tj. zakres i struktura asortymentu
✅Otoczenie (środowisko), w jakim funkcjonuje
✅Komunikacja – w jaki sposób marka prezentuje swoją misję
✅Zachowanie czyli jak marka zachowuje się w stosunku do swoich użytkowników i zewnętrznego świata.
Aby zatem efektywnie określić tożsamość marki należy dogłębnie poznać firmę, jej zasoby, klientów, otoczenie, osiągnięcia. Należy odkryć jaką firmą jest naprawdę i na tej podstawie doprecyzować, zmienić lub stworzyć misję, koncepcję strategiczną i w dalszej dopiero kolejności zaprojektować identyfikację wizualną, sposoby komunikacji, dobrać adekwatne narzędzia, kanały marketingowe itp. Niezbędnym i najważniejszym krokiem w procesie jest zatem odkrycie prawdziwej tożsamości. Jest to fundament na którym posadowiona jest cała marka.
Zazwyczaj, nieskuteczny wizerunek jest wynikiem źle zdefiniowanej tożsamości prowadzącej do sprzeczności w działaniach marki. Wizerunek marki jest wówczas sztuczny, niewiarygodny (czasem jest kopią innej marki) i prędzej czy później zostanie zdemaskowany przez klientów.

🛑Marka SPOŁEM, jak chyba żadna inna, jest wyjątkowo mocno zakorzeniona w umysłach Polaków i jest jednoznacznie kojarzona z siecią sklepów spożywczych i lokali gastronomicznych. Jej wieloletnie funkcjonowanie i bogate doświadczenie jest źródłem szerokiego barwnego wachlarza emocji i odniesień: od sentymentów i powrotów do czasów dzieciństwa aż po dumę z polskości marki i lokalnego patriotyzmu.
☝️Marka wówczas jest silna, gdy nie udaje kogoś innego, nie wciela się w nie swoje role, ale zachowuje się autentycznie, w zgodzie ze sobą, naturalnie, spontanicznie, po swojemu, swoiście, oryginalnie, prawdziwie… w całym swoim indywidualizmie. Ideałem jest aby wizerunek marki (firmy był zgodny z jej tożsamością.

🛑Dzięki przebogatej historii firmy, jej doświadczeniu i silnym relacjom z klientami proces budowania tożsamości nastawiony był na odkrywanie, poznawanie i definiowanie atrybutów marki w oparciu o insghty pochodzące z analizy trendów konsumencki.

Poszukiwanie archetypicznych odniesień i tworzenie ram komunikacji przebiegało dynamicznie, czasami burzliwie i zaskakująco dla nas samych, jednak w efekcie udało się wypracować ciekawą strategię komunikacji, zbudowaną na solidnych fundamentach badawczych i mających swoje uzasadnienie w rzeczywistych potrzebach i oczekiwaniach klientów.

**************************
Jeśli jakaś marka wciąż błądzi po tym świecie i w zagubieniu wypatruje światełka nadziei na uporządkowanie swojej komunikacji i działań, to zapraszamy
JESTEŚMY DO USŁUG ‼️
👌szkolenia z tworzenia wyjątkowych wyróżników marki, trendwatchingu, kreatywnego projektowania
👌doradztwo w zakresie tworzenia modeli biznesowych przyszłości, analizy trendów dla konkretnej marki/organizacji i projektowania innowacyjnych rozwiązań.
Zapraszamy do kontaktu
... Zobacz więcejZobacz mniej

HISTORIA JEDNEJ STRATEGII DLA MARKI BARDZO DOBRZE ZNANEJ!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Butikowy charakter naszej firmy stwarza nam wiele okazji do tego, aby usługi, które oferujemy i realizujemy, były nie tylko na najwyższym poziomie. Ważne, aby były przede wszystkim dopasowane do rzeczywistych potrzeb (tych świadomych i jeszcze nie ujawnionych) klientów i ich realnych celów biznesowych. A jeśli jeszcze do tego mamy „fun” i „flow”  z tworzenia ciekawych rozwiązań, to efekt może być tylko jeden. 
Tak też było w przypadku naszej współpracy z marką SPOŁEM Olsztyn dla której wraz z Lenart interactive przygotowaliśmy proces rebrandingowy i opracowaliśmy Strategię Komunikacji Marki 
******************************
Proces kreacji i opracowywania założeń strategicznych  poprzedzony musi być  bardzo dobrym zrozumieniem specyfiki danej marki. I nawet jeśli uznamy w pierwszym odruchu, że na rynku istnieje wiele podobnych, to jednak niepowtarzalny zestaw cech, zdarzeń, doświadczeń i ludzi tworzących markę, wyznacza obszar poszukiwań wyjątkowego dla niej wyróżnika. 
Tak tez rozpoczął się nasz proces współpracy: od ustalenia corporate identity kluczowych atrybutów marki  w kontekście branży FMCG.
Faza badawcza zaowocowała obszernym Raportem Diagnostycznym ze szczegółowymi rekomendacjami projektowymi i marketingowymi.  Przeprowadzone tematyczne badania trendowe, kulturowe oraz końcowych odbiorców działań komunikacyjnych pozwoliły na nakreślenie głównych przesłanek do projektowania komunikacji.
Zakres przeprowadzonych badań koncentrował się wokół dwóch obszarów:
👉OKREŚLENIE TOŻSAMOŚCI ZBIOROWEJ – zbadanie  kluczowych atrybutów marki oraz konstrukcji tożsamości marki w świadomości klientów. Przeprowadziliśmy analizę konkurencji, analizę trendów społeczno – gospodarczych i branżowych oraz badania ilościowe oraz wywiady jakościowe z grupą konsumentów dot. wizerunku i postrzegania marki 
👉IDENTYFIKACJA WYRÓŻNIKA MARKI i określenie relacji wewnętrznych, konsumenckich i biznesowych zdiagnozowanych podczas dwóch warsztatów diagnostyczno – kreacyjnych 
Kluczowym narzędziem projektanckim okazały się przygotowane przez nas specjalnie dla klienta  🔸KARTY TRENDÓW🔸, które  stanowiły oś inspiracji podczas warsztatów ko-kreacyjnych z pracownikami.

Tożsamość marki przejawia się w czterech aspektach: kim jest, co robi, w jaki sposób to robi, po co to robi i manifestuje się przede wszystkim w czterech głównych obszarach:
✅ Produkty i usług, tj. zakres i struktura asortymentu
✅Otoczenie (środowisko), w jakim funkcjonuje
✅Komunikacja – w jaki sposób marka prezentuje swoją misję 
✅Zachowanie czyli jak marka zachowuje się w stosunku do swoich użytkowników i zewnętrznego świata.
Aby zatem efektywnie określić tożsamość marki  należy dogłębnie poznać firmę, jej zasoby, klientów, otoczenie, osiągnięcia. Należy odkryć jaką firmą jest naprawdę i na tej podstawie doprecyzować, zmienić lub stworzyć misję, koncepcję strategiczną i w dalszej dopiero kolejności zaprojektować identyfikację wizualną, sposoby komunikacji, dobrać adekwatne narzędzia, kanały marketingowe itp.  Niezbędnym i najważniejszym krokiem w procesie jest zatem odkrycie prawdziwej tożsamości. Jest to fundament na którym posadowiona jest cała marka. 
Zazwyczaj, nieskuteczny wizerunek jest wynikiem źle zdefiniowanej tożsamości prowadzącej do sprzeczności w działaniach marki. Wizerunek marki jest wówczas sztuczny, niewiarygodny (czasem jest kopią innej marki) i prędzej czy później zostanie zdemaskowany przez klientów.

🛑Marka SPOŁEM, jak chyba żadna inna, jest wyjątkowo mocno zakorzeniona w umysłach Polaków i jest jednoznacznie kojarzona z siecią sklepów spożywczych i lokali gastronomicznych. Jej wieloletnie funkcjonowanie i bogate doświadczenie jest źródłem szerokiego barwnego wachlarza emocji i odniesień: od sentymentów i powrotów do czasów dzieciństwa aż po dumę z polskości marki i lokalnego patriotyzmu. 
☝️Marka wówczas jest silna, gdy nie udaje kogoś innego, nie wciela się w nie swoje role, ale zachowuje się autentycznie, w zgodzie ze sobą, naturalnie, spontanicznie, po swojemu, swoiście, oryginalnie, prawdziwie… w całym swoim indywidualizmie. Ideałem jest aby wizerunek marki (firmy był zgodny z jej tożsamością. 

🛑Dzięki przebogatej historii firmy, jej doświadczeniu  i silnym relacjom z klientami proces budowania tożsamości nastawiony był na odkrywanie, poznawanie i definiowanie atrybutów marki  w oparciu o insghty pochodzące z analizy trendów konsumencki. 

Poszukiwanie archetypicznych odniesień i tworzenie ram komunikacji przebiegało dynamicznie, czasami burzliwie i zaskakująco dla nas samych, jednak w efekcie udało się wypracować ciekawą strategię komunikacji, zbudowaną na solidnych fundamentach  badawczych i mających swoje uzasadnienie w rzeczywistych potrzebach i oczekiwaniach klientów. 

**************************
Jeśli jakaś marka wciąż błądzi po tym świecie i w zagubieniu wypatruje  światełka nadziei na uporządkowanie swojej komunikacji i działań, to zapraszamy
JESTEŚMY DO USŁUG ‼️
 👌szkolenia z tworzenia wyjątkowych wyróżników marki, trendwatchingu, kreatywnego projektowania
👌doradztwo w zakresie tworzenia modeli biznesowych przyszłości, analizy trendów dla konkretnej marki/organizacji i projektowania innowacyjnych rozwiązań. 
Zapraszamy do kontaktu

MYŚLENIE PROJEKTOWE I ZMIANY W EDUKACJI. Przyglądamy się bacznie dyskusjom dedykowanym współczesnej edukacji. Czasami bierzemy w nich aktywny udział. Mamy również spore doświadczenie w projektowaniu zmian w obszarze edukacji.

Rozumiemy, że zmiany w edukacji powinny odbywać się na dwóch, ściśle związanych ze sobą, obszarach.

Pierwszym jest ZMIANA STRATEGICZNA, która polega na redefinicji celów edukacyjnych i poszukaniu sensu edukacji w ogóle (konieczność tej zmiany spowodowana jest globalnymi transformacjami w zakresie technologii, demografii, klimatu, rynku pracy, etc.).

Druga zmiana ma charakter mniej abstrakcyjny i polega głównie na DOSTOSOWYWANIU instytucji edukacyjnych do nowych wyzwań. Warto zauważyć, że choć globalne wyzwania są uniwersalne i dotyczą wszystkich instytucji edukacyjnych, to projektowane zmiany powinny uwzględniać specyfikę każdej instytucji edukacyjnej i powinny być dostosowane do jej potencjału i ograniczeń.

Zerknęliśmy w nasze portfolio zawodowe i znaleźliśmy kilkanaście projektów, które realizowaliśmy w różnych instytucjach edukacyjnych (pracowaliśmy z kulturą organizacyjną, tworzyliśmy programy edukacyjne, zaprojektowaliśmy kierunek studiów i wiele konkretnych rozwiązań edukacyjnych). We wszystkich wykorzystywaliśmy metody projektowe, ponieważ uważamy, że najlepiej sprawdzają się one tam, gdzie problemy są złożone, a ich rozwiązanie powinno być spersonalizowane.

Dzisiaj chcielibyśmy napisać, od czego zacząć wprowadzanie zmian w edukacji (czyli w instytucji edukacyjnej), dlatego, że dobre przygotowanie do transformacji gwarantuje jej skuteczność (a przynajmniej minimalizuje ryzyko niepowodzeń). Napiszemy o tym, jak przeprowadzić DIAGNOZĘ.

DEFINIOWANIE, czyli EMPATYZACJA jest w myśleniu projektowym procesem odkrywania – słuchania, obserwowania i wczuwania się w sytuację osoby, której dotyczy sytuacja problemowa. Celem tej fazy jest zebranie jak największej ilości informacji dotyczącej problemu.

Zebranie tych informacji jest warunkiem właściwego zdefiniowania problemu, ale również podstawą projektowania jego rozwiązań. Do diagnozy trzeba się dobrze przygotować, a cały proces odpowiednio przemyśleć. NO I WARTO TEŻ WSTĘPNIE ZDEFINIOWAĆ PROBLEM.

Jeśli potraficie zdefiniować problem, przygotujcie brief projektowy - może on zawierać odpowiedzi na następujące pytania:

- na czym polega problem?
- kogo dotyczy?
- jakie są oczekiwane efekty jego rozwiązania (korzyści)?
- jakie są ograniczenia w jego rozwiązaniu?

To powinno wystarczyć (pamiętajcie, że brief jest jedynie wstępną diagnoza problemu), żeby przejść do etapu diagnozowania . A w nim warto wykonać kilka działań.

Po pierwsze, zróbcie DESK RESEARCH, żeby zobaczyć, czy to tylko wasz problem, czy może ma on charakter uniwersalny (jeśli pojawia się gdzieś indziej, warto skorzystać z gotowych rozwiązań); desk research przyda wam się również do tego, żeby przeanalizować najważniejsze trendy, które pojawiają się w interesującym was obszarze (trendy mogą się wam przydać w kolejnych etapach pracy nad problemem - mogą być inspiracją do tworzenia rozwiązań); nie zapominajcie od MEGATRENDACH, ponieważ one wskazują najważniejsze wyzwania, które mogą wam pomóc lub przeszkodzić (tak to właśnie wygląda, STARZEJĄCE SIĘ SPOŁECZEŃSTWO może być sporym wyzwaniem dla projektowania zmian w edukacji - zależy, z jakiej perspektywy spojrzycie na to wyzwanie);

Po drugie, przygotujcie się do WYWAIDÓW; pamiętajcie, żeby przeprowadzić zarówno wywiady ilościowe (te dadzą wam szerszy ogląd problemu), jak i jakościowe (te pozwolą wam nieco głębiej wniknąć w doświadczenia tych, którzy borykają się z problemem); WYWIADY SA NAJLEPSZYM ŹRÓDŁEM TAK TZW. "INSIGHTÓW", czyli istotnych spostrzeżeń, w których może kryć się wiedza o źródłach problemu, albo sposobach jego rozwiązania;

Po trzecie, zróbcie WARSZTAT DIAGNOSTYCZNY; taki warsztat powinien pozwolić uruchomić potencjał pracowników i interesariuszy instytucji edukacyjnej. Wykorzystując burzę mózgów i właściwie adresowane pytania, będziecie w stanie uzyskać wiele intersujących informacji o problemie; taki warsztat może również otworzyć nowe możliwości poszukiwania odpowiedzi; osoby bezpośrednio doświadczające problemu są doskonałym, źródłem insightów; pamiętajcie jednak o podstawowej zasadzie, która zagwarantuje skuteczność warsztatu: NA WARSZTAT WARTO ZAPROSIĆ WSZYSTKICH, KTÓRYCH PROBLEM DOTYKA (co nakłada na was obowiązek odpowiedniego zmapowania wszystkich, którzy mają coś wspólnego z problemem);

Po zebraniu materiału badawczego zostaje wam męczący, ale owocny proces jego analizy. Pamiętajcie, żeby nie przeoczyć istotnych informacji. Szukajcie zarówno anomalii, jak też informacji, które często się powtarzają w opiniach różnych badanych. Odpowiednio przeprowadzona analiza materiału badawczego pozwoli wam:

- przygotować się do precyzyjnego zdefiniowania problemu
- zweryfikować wstępne założenia przyjęte w projekcie
- wyznaczyć kierunek kolejnych działań w procesie projektowym
- zgromadzić wiedzę o potrzebach i oczekiwaniach użytkowników
- zdobyć inspiracje do fazy kreatywnej procesu projektowego
- zbudować wspólne zrozumienie problemu wśród użytkowników
- określić tzw. "kryteria sukcesu" projektu

Tak właśnie, z wielkim skrócie, wygląda etap DIAGNOZY. Nie należy się zniechęcać zakresem działań, które trzeba zrealizować w tej fazie. Wysiłek zaprocentuje w późniejszych etapach procesu projektowego. To możemy wam zagwarantować 😊

No i uczcie się myślenia projektowego. To bardzo skuteczna i efektowna metoda pracy ze zmianą 😊

Miłego dnia.
... Zobacz więcejZobacz mniej

MYŚLENIE PROJEKTOWE I ZMIANY W EDUKACJI. Przyglądamy się bacznie dyskusjom dedykowanym współczesnej edukacji. Czasami bierzemy w nich aktywny udział. Mamy również spore doświadczenie w projektowaniu zmian w obszarze edukacji.

Rozumiemy, że zmiany w edukacji powinny odbywać się na dwóch, ściśle związanych ze sobą, obszarach. 

Pierwszym jest ZMIANA STRATEGICZNA, która polega na redefinicji celów edukacyjnych i poszukaniu sensu edukacji w ogóle (konieczność tej zmiany spowodowana jest globalnymi transformacjami w zakresie technologii, demografii, klimatu, rynku pracy, etc.). 

Druga zmiana ma charakter mniej abstrakcyjny i polega głównie na DOSTOSOWYWANIU instytucji edukacyjnych do nowych wyzwań. Warto zauważyć, że choć globalne wyzwania są uniwersalne i dotyczą wszystkich instytucji edukacyjnych, to projektowane zmiany powinny uwzględniać specyfikę każdej instytucji edukacyjnej i powinny być dostosowane do jej potencjału i ograniczeń.

Zerknęliśmy w nasze portfolio zawodowe i znaleźliśmy kilkanaście projektów, które realizowaliśmy w różnych instytucjach edukacyjnych (pracowaliśmy z kulturą organizacyjną, tworzyliśmy programy edukacyjne, zaprojektowaliśmy kierunek studiów i wiele konkretnych rozwiązań edukacyjnych). We wszystkich wykorzystywaliśmy metody projektowe, ponieważ uważamy, że najlepiej sprawdzają się one tam, gdzie problemy są złożone, a ich rozwiązanie powinno być spersonalizowane.

Dzisiaj chcielibyśmy napisać, od czego zacząć wprowadzanie zmian w edukacji (czyli w instytucji edukacyjnej), dlatego, że dobre przygotowanie do transformacji gwarantuje jej skuteczność (a przynajmniej minimalizuje ryzyko niepowodzeń). Napiszemy o tym, jak przeprowadzić DIAGNOZĘ.

DEFINIOWANIE, czyli EMPATYZACJA jest w myśleniu projektowym procesem odkrywania – słuchania, obserwowania i wczuwania się w sytuację osoby, której dotyczy sytuacja problemowa. Celem tej fazy jest zebranie jak największej ilości informacji dotyczącej problemu.

Zebranie tych informacji jest warunkiem właściwego zdefiniowania problemu, ale również podstawą projektowania jego rozwiązań. Do diagnozy trzeba się dobrze przygotować, a cały proces odpowiednio przemyśleć. NO I WARTO TEŻ WSTĘPNIE ZDEFINIOWAĆ PROBLEM.

Jeśli potraficie zdefiniować problem, przygotujcie brief projektowy - może on zawierać odpowiedzi na następujące pytania:

- na czym polega problem?
- kogo dotyczy?
- jakie są oczekiwane efekty jego rozwiązania (korzyści)?
- jakie są ograniczenia w jego rozwiązaniu?

To powinno wystarczyć (pamiętajcie, że brief jest jedynie wstępną diagnoza problemu), żeby przejść do etapu diagnozowania . A w nim warto wykonać kilka działań.

Po pierwsze, zróbcie DESK RESEARCH, żeby zobaczyć, czy to tylko wasz problem, czy może ma on charakter uniwersalny (jeśli pojawia się gdzieś indziej, warto skorzystać z gotowych rozwiązań); desk research przyda wam się również do tego, żeby przeanalizować najważniejsze trendy, które pojawiają się w interesującym was obszarze (trendy mogą się wam przydać w kolejnych etapach pracy nad problemem - mogą być inspiracją do tworzenia rozwiązań); nie zapominajcie od MEGATRENDACH, ponieważ one wskazują najważniejsze wyzwania, które mogą wam pomóc lub przeszkodzić (tak to właśnie wygląda, STARZEJĄCE SIĘ SPOŁECZEŃSTWO może być sporym wyzwaniem dla projektowania zmian w edukacji - zależy, z jakiej perspektywy spojrzycie na to wyzwanie);

Po drugie, przygotujcie się do WYWAIDÓW; pamiętajcie, żeby przeprowadzić zarówno wywiady ilościowe (te dadzą wam szerszy ogląd problemu), jak i jakościowe (te pozwolą wam nieco głębiej wniknąć w doświadczenia tych, którzy borykają się z problemem); WYWIADY SA NAJLEPSZYM ŹRÓDŁEM TAK TZW. INSIGHTÓW, czyli istotnych spostrzeżeń, w których może kryć się wiedza o źródłach problemu, albo sposobach jego rozwiązania; 

Po trzecie, zróbcie WARSZTAT DIAGNOSTYCZNY; taki warsztat powinien pozwolić uruchomić potencjał pracowników i interesariuszy instytucji edukacyjnej. Wykorzystując burzę mózgów i właściwie adresowane pytania, będziecie w stanie uzyskać wiele intersujących informacji o problemie; taki warsztat może również otworzyć nowe możliwości poszukiwania odpowiedzi; osoby bezpośrednio doświadczające problemu są doskonałym, źródłem insightów; pamiętajcie jednak o podstawowej zasadzie, która zagwarantuje skuteczność warsztatu: NA WARSZTAT WARTO ZAPROSIĆ WSZYSTKICH, KTÓRYCH PROBLEM DOTYKA (co nakłada na was obowiązek odpowiedniego zmapowania wszystkich, którzy mają coś wspólnego z problemem);

Po zebraniu materiału badawczego zostaje wam męczący, ale owocny proces jego analizy. Pamiętajcie, żeby nie przeoczyć istotnych informacji. Szukajcie zarówno anomalii, jak też informacji, które często się powtarzają w opiniach różnych badanych. Odpowiednio przeprowadzona analiza materiału badawczego pozwoli wam:

- przygotować się do precyzyjnego zdefiniowania problemu
- zweryfikować wstępne założenia przyjęte w projekcie
- wyznaczyć kierunek kolejnych działań w procesie projektowym
- zgromadzić wiedzę o potrzebach i oczekiwaniach użytkowników
- zdobyć inspiracje do fazy kreatywnej procesu projektowego
- zbudować wspólne zrozumienie problemu wśród użytkowników
- określić tzw. kryteria sukcesu projektu

Tak właśnie, z wielkim skrócie, wygląda etap DIAGNOZY. Nie należy się zniechęcać zakresem działań, które trzeba zrealizować w tej fazie. Wysiłek zaprocentuje w późniejszych etapach procesu projektowego. To możemy wam zagwarantować 😊

No i uczcie się myślenia projektowego. To bardzo skuteczna i efektowna metoda pracy ze zmianą 😊

Miłego dnia.

... Zobacz więcejZobacz mniej

3 weeks ago
Wasyluk Projektowanie Kreatywne

Rozpoczęły się konsultacje Programu Wdrożeniowego 👉Strategii Rozwoju Miasta – Olsztyn 2030+, który jest zbiorem 53 pomysłów na realizację założeń zawartych w strategii rozwoju naszego miasta na kolejne lata. Zakres tych fiszek projektowych (tak zostały pomysły sformułowane) jest różny i z różnym priorytetem realizacji.

👉Mieliśmy przyjemność uczestniczyć dzięki zaproszeniu Pani Dyrektor Angelika Stawisińska oraz Prezydenta Olsztyna w tworzeniu jednego z obszarów wdrożeniowych "Olsztyn Zapraszający" oraz "Olsztyn Inspirujący", który dotyczył w dużej mierze kwestii związanych z wykorzystaniem potencjałów i zasobów kulturalnych i turystycznych Olsztyna.

Jako specjaliści od trendów, projektowania usług i innowacyjnych rozwiązań biznesowych dołożyliśmy oczywiście swoją cegiełkę do rozwoju kreatywnego miasta Olsztyn.💪

Przed nami ponad 2 miesiące konsultacji społecznych obszarów wdrożeniowych i poszczególnych pomysłów. Co na to mieszkańcy Olsztyna? W jaki sposób „przyjmą” pomysły zespołów, które je opracowały?
Jesteśmy bardzo ciekawy tych konsultacji. My sami już zabieramy się za wnikliwą analizę pomysłów w innych obszarach wdrożeniowych.
Czas mamy do 20 września, zaś wszelkie uwagi można zgłaszać na specjalnie przeznaczonej stronie
konsultacje.olsztyn.eu/konsultacje-spoleczne/01901181-43cb-4a76-828a-1e1a61db71e3/01901186-b846-4...

Konsultacje metodologiczne prowadzone były już poza oficjalnym obiegiem, gdy facet od trendów (Dragonfly perspective) spotkał się z facetem od foresightu (prof. Wojciech Dziemianowicz)
... Zobacz więcejZobacz mniej

Rozpoczęły się konsultacje Programu Wdrożeniowego 👉Strategii Rozwoju Miasta – Olsztyn 2030+, który jest zbiorem 53 pomysłów na realizację założeń zawartych w strategii rozwoju naszego miasta na kolejne lata.  Zakres tych fiszek projektowych (tak zostały pomysły sformułowane) jest różny i z różnym priorytetem realizacji. 

👉Mieliśmy przyjemność uczestniczyć dzięki zaproszeniu Pani Dyrektor Angelika Stawisińska oraz  Prezydenta Olsztyna   w tworzeniu jednego z obszarów  wdrożeniowych Olsztyn Zapraszający oraz Olsztyn Inspirujący, który dotyczył w dużej mierze  kwestii związanych z wykorzystaniem  potencjałów i zasobów kulturalnych  i turystycznych Olsztyna. 

Jako specjaliści od trendów, projektowania usług i innowacyjnych rozwiązań biznesowych dołożyliśmy oczywiście swoją cegiełkę do rozwoju kreatywnego miasta Olsztyn.💪 

Przed nami ponad 2 miesiące konsultacji społecznych obszarów wdrożeniowych i poszczególnych pomysłów.  Co na to mieszkańcy Olsztyna?  W jaki sposób „przyjmą” pomysły zespołów, które je opracowały? 
Jesteśmy bardzo ciekawy tych konsultacji.  My sami już zabieramy się za wnikliwą analizę  pomysłów w innych obszarach wdrożeniowych. 
Czas mamy do 20 września, zaś wszelkie uwagi można zgłaszać na specjalnie przeznaczonej stronie 
https://konsultacje.olsztyn.eu/konsultacje-spoleczne/01901181-43cb-4a76-828a-1e1a61db71e3/01901186-b846-4ef6-b0cc-2909344c57f4 

Konsultacje metodologiczne prowadzone były już poza oficjalnym obiegiem, gdy facet od trendów (Dragonfly perspective) spotkał się z facetem od foresightu  (prof. Wojciech Dziemianowicz)

WASYLUKI PO GODZINACH
*********************
Podobno u Wasyluków, aby coś zjeść to najpierw trzeba sobie jedzenie przygotować.
Prawda to?
Tak mówi z czułym rodzinnym sarkazmem szefowa kuchni Wasyluk Jula, jednak my często mówimy, ze ta są warsztaty, szkolenie albo inne wyrafinowane sposoby do zachęcenia do pracy zespołowej.
********
Przypominamy o naszych warsztatach i szkoleniach:
👉Moderator_ka Design Thinking (3 dni)
👉Tworzenie wyjątkowego wyróżnika marki (2 dni)
👉Trendwatching – Sztuka analizy i kreowania trendów (1 dzień)
👉Design thinking – sztuka myślenia i działania projektowego (1 dzień)
👉Tworzenie modeli biznesowych przyszłości (1 dzień)
👉Projektowanie edukacji przyszłości (1 dzień)

Jeżeli jesteście zainteresowani udziałem w tych szkoleniach, indywidualnie lub grupowo, z dofinansowaniem albo bez, w okresie wakacji lub już po sezonie, zapraszamy do kontaktu z nami.
Doradzimy, poinformujemy, wycenimy i zrobimy szkolenie tak fantastyczne, że wspomnieniom nie będzie końca, a efekty pracy warsztatowej od razu wykorzystacie w praktyce.
ps. A jak na Warmiaków z urodzenia przystało, na szkoleniach używamy przekleństw i zachęcamy do tego uczestników.
... Zobacz więcejZobacz mniej

WASYLUKI PO GODZINACH
*********************
Podobno u Wasyluków, aby coś zjeść to najpierw trzeba sobie jedzenie przygotować. 
Prawda to?
Tak mówi z czułym rodzinnym sarkazmem szefowa kuchni Wasyluk Jula, jednak my często mówimy, ze ta są warsztaty, szkolenie albo inne wyrafinowane sposoby do zachęcenia do pracy zespołowej. 
********
Przypominamy o naszych warsztatach  i szkoleniach:
👉Moderator_ka Design Thinking (3 dni)
👉Tworzenie wyjątkowego wyróżnika marki (2 dni)
👉Trendwatching – Sztuka analizy i kreowania trendów (1 dzień) 
👉Design thinking – sztuka myślenia i działania projektowego (1 dzień)
👉Tworzenie modeli biznesowych przyszłości (1 dzień)
👉Projektowanie edukacji przyszłości (1 dzień)

Jeżeli  jesteście zainteresowani udziałem w tych szkoleniach, indywidualnie lub grupowo, z dofinansowaniem albo bez, w okresie wakacji lub już po sezonie, zapraszamy do kontaktu z nami.
Doradzimy, poinformujemy, wycenimy i zrobimy szkolenie tak fantastyczne, że wspomnieniom nie będzie końca, a efekty pracy warsztatowej od razu wykorzystacie w praktyce. 
ps. A jak na Warmiaków z urodzenia przystało, na szkoleniach używamy przekleństw i zachęcamy do tego uczestników.
Więcej

Webinary

jak zmieniać rzeczywistość przy pomocy trendów, czyli o prostej analizie trendów

design thinking zrób to sam, czyli jak być skutecznym projektantem – indywidualistą?

czy kreatywność do sport zespołowy?

nie podążam za trendem, bo jest fajny, czyli dlaczego myślenie o trendach w biznesie jest ważne?