Wasyluk o projektowaniu

Blog o projektowaniu kreatywnym i trendach

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

DO CZEGO SŁUŻĄ TRENDY. Accenture opublikowało swoje prognozy na nadchodzący rok. Analitycy firmy zwrócili uwagę na to, że:

- będziemy bardziej przyglądać się zakupom cyfrowym z powodu spadku zaufania do tej formy zakupów

- będziemy musieli zwracać większa uwagę na treści cyfrowe z powodu rosnącej presji ze strony legislatorów

- będziemy dodawać coraz więcej "pierwiastka ludzkiego" do komunikacji

- będziemy redefiniować dotychczasowe modele pracy, szukając uznania dla naszych indywidualnych osiągnięć i motywacji

- będziemy robić "rewilding społeczny", czyli będziemy przywracam naszemu życiu bardziej naturalne rytmy

I nam się to bardzo podoba. Co więcej, my te trendy nie tylko promujemy od wielu miesięcy, a nawet lat, ale również z nimi pracujemy.

Przygotowując strategię komunikacji dla jednej z najstarszych sieci handlowych w Polsce, przygotowaliśmy rekomendacje, które w znaczącej części odwoływały się do trendów, o których pisze Accenture. Zwracaliśmy uwagę, żeby komunikację i działania sieć oparła na takich trendach jak:

- KONCENTRACJA NA DOŚWIADCZENIACH KLIENTÓW - zwracaliśmy uwagę, że że interakcje, emocje i wrażenia, jakie klient ma podczas kontaktu z daną firmą lub marką są kluczowe dla jej popularności; zasugerowaliśmy też, żeby zapewniać jak najwięcej bezpośredniego kontaktu z klientami i skoncentrowaniu się na zapewnianiu im satysfakcji

- BUDOWANIE PRZESTRZENI DLA SPOŁECZNOŚCIOWEGO WYMIARU HANDLU - zwracaliśmy uwagę, żeby czerpać inspirację z tych rozwiązań, które wzmacniają społeczny wymiar handlu; zachęcaliśmy, żeby handel nie był tylko transakcją, ale żeby oferował możliwość spotkania z innym człowiekiem i tworzył przestrzeń dla wspólnych doświadczeń

- VALUE SHOPPING - zachęcaliśmy, żeby stosować strategie w których klienci przypisują wartość nie tylko produktom, ale również doświadczeniom zakupowym oraz etycznym i zrównoważonym praktykom biznesowym; podkreślaliśmy, żeby wzmacniać klienta świadomego i dobrze poinformowanego

- PRAWDZIWY PRODUKT - mówiliśmy, że konsumenci zmierzają w stronę „prawdziwej oferty”, ponieważ media społecznościowe i dostępne informacje o wartościach odżywczych zwiększyły uznanie dla wyboru i jakości składników; zwracaliśmy tez uwagę, że sposób myślenia konsumentów zmienia się w kierunku poszukiwania produktów, które obejmują prawdziwe składniki

- OBSŁUGA KLIENTA JAKO MARKA - sugerowaliśmy, że obsługa klienta staje się integralną częścią marki i jest traktowana jako ważny element strategii marketingowej; mówiliśmy, że zamiast traktować obsługę klienta jedynie jako funkcję wsparcia, firmy powinny budować swoją markę poprzez wysoką jakość obsługi klienta oraz pozytywne doświadczenia klientów w kontakcie z personelem

- MARKA SKONCENTROWANA NA WARTOŚCIACH - zwracaliśmy uwagę, że jednym ze sposobów budowania głębszych relacji z klientami jest włączenie ich w system wartości podzielany przez markę; zauważaliśmy, że poświęcając czas na lepsze zrozumienie swoich klientów, marki mogą zyskać lepsze pojęcie o kwestiach, które są najważniejsze dla ich klientów i budować z nimi porozumienie

- LUDZKIE DOŚWIADCZENIE W HANDLU - mówiliśmy o konieczności tworzenia interakcji i doświadczeń opartych na ludzkich emocjach, potrzebach i wartościach w kontekście procesu zakupowego; sugerowaliśmy, że zamiast skupiać się wyłącznie na samych produktach lub usługach, warto kłaść nacisk na budowanie pozytywnych i angażujących doświadczeń klientów podczas interakcji z marką

- NOSTALGIA - opowiadaliśmy o tym, że warto wykorzystać sentyment do przeszłości, wspomnienia oraz elementy kultury retro w celu przyciągnięcia uwagi klientów i sprzedaży produktów lub usług; mówiliśmy, że firmy coraz częściej wykorzystują wspomnienia z przeszłości, wzbudzając emocje związane z określonymi okresami czasu, trendami, lub produktami, aby budować więź z klientami i stymulować popyt na swoje produkty

Wskazaliśmy też wiele innych trendów, które, naszym zdaniem, mogłyby się stać osią komunikacji i działań firmy. Bardzo cieszy, że nasze intuicje i prognozy potwierdzają się w trendach znanych firm zajmujących się trendami. Dzisiaj możemy powiedzieć: "mówiliśmy, że tak będzie"😁

I nadal uważamy, że trendy warto analizować i na ich podstawie budować strategie rozwoju.
... Zobacz więcejZobacz mniej

DO CZEGO SŁUŻĄ TRENDY. Accenture opublikowało swoje prognozy na nadchodzący rok. Analitycy firmy zwrócili uwagę na to, że:

- będziemy bardziej przyglądać się zakupom cyfrowym z powodu spadku zaufania do tej formy zakupów

- będziemy musieli zwracać większa uwagę na treści cyfrowe z powodu rosnącej presji ze strony legislatorów

- będziemy dodawać coraz więcej pierwiastka ludzkiego do komunikacji

- będziemy redefiniować dotychczasowe modele pracy, szukając uznania dla naszych indywidualnych osiągnięć i motywacji

- będziemy robić rewilding społeczny, czyli będziemy przywracam naszemu życiu bardziej naturalne rytmy

I nam się to bardzo podoba. Co więcej, my te trendy nie tylko promujemy od wielu miesięcy, a nawet lat, ale również z nimi pracujemy.

Przygotowując strategię komunikacji dla jednej z najstarszych sieci handlowych w Polsce, przygotowaliśmy rekomendacje, które w znaczącej części odwoływały się do trendów, o których pisze Accenture. Zwracaliśmy uwagę, żeby komunikację i działania sieć oparła na takich trendach jak:

- KONCENTRACJA NA DOŚWIADCZENIACH KLIENTÓW - zwracaliśmy uwagę, że że interakcje, emocje i wrażenia, jakie klient ma podczas kontaktu z daną firmą lub marką są kluczowe dla jej popularności; zasugerowaliśmy też, żeby zapewniać jak najwięcej bezpośredniego kontaktu z klientami i skoncentrowaniu się na zapewnianiu im satysfakcji

- BUDOWANIE PRZESTRZENI DLA SPOŁECZNOŚCIOWEGO WYMIARU HANDLU - zwracaliśmy uwagę, żeby czerpać inspirację z tych rozwiązań, które wzmacniają społeczny wymiar handlu; zachęcaliśmy, żeby handel nie był tylko transakcją, ale żeby oferował możliwość spotkania z innym człowiekiem i tworzył przestrzeń dla wspólnych doświadczeń

- VALUE SHOPPING - zachęcaliśmy, żeby stosować strategie w których klienci przypisują wartość nie tylko produktom, ale również doświadczeniom zakupowym oraz etycznym i zrównoważonym praktykom biznesowym;  podkreślaliśmy, żeby wzmacniać klienta świadomego i dobrze poinformowanego

- PRAWDZIWY PRODUKT - mówiliśmy, że konsumenci zmierzają w stronę „prawdziwej oferty”, ponieważ media społecznościowe i dostępne informacje o wartościach odżywczych zwiększyły uznanie dla wyboru i jakości składników; zwracaliśmy tez uwagę, że sposób myślenia konsumentów zmienia się w kierunku poszukiwania produktów, które obejmują prawdziwe składniki

- OBSŁUGA KLIENTA JAKO MARKA - sugerowaliśmy, że obsługa klienta staje się integralną częścią marki i jest traktowana jako ważny element strategii marketingowej; mówiliśmy, że zamiast traktować obsługę klienta jedynie jako funkcję wsparcia, firmy powinny budować swoją markę poprzez wysoką jakość obsługi klienta oraz pozytywne doświadczenia klientów w kontakcie z personelem

- MARKA SKONCENTROWANA NA WARTOŚCIACH - zwracaliśmy uwagę, że jednym ze sposobów budowania głębszych relacji z klientami jest włączenie ich w system wartości podzielany przez markę; zauważaliśmy, że poświęcając czas na lepsze zrozumienie swoich klientów, marki mogą zyskać lepsze pojęcie o kwestiach, które są najważniejsze dla ich klientów i budować z nimi porozumienie

- LUDZKIE DOŚWIADCZENIE W HANDLU - mówiliśmy o konieczności tworzenia interakcji i doświadczeń opartych na ludzkich emocjach, potrzebach i wartościach w kontekście procesu zakupowego; sugerowaliśmy, że zamiast skupiać się wyłącznie na samych produktach lub usługach, warto kłaść nacisk na budowanie pozytywnych i angażujących doświadczeń klientów podczas interakcji z marką

- NOSTALGIA - opowiadaliśmy o tym, że warto wykorzystać sentyment do przeszłości, wspomnienia oraz elementy kultury retro w celu przyciągnięcia uwagi klientów  i sprzedaży produktów lub usług; mówiliśmy, że firmy coraz częściej wykorzystują wspomnienia z przeszłości, wzbudzając emocje związane z określonymi okresami czasu, trendami, lub produktami, aby budować więź z klientami i stymulować popyt na swoje produkty

Wskazaliśmy też wiele innych trendów, które, naszym zdaniem, mogłyby się stać osią komunikacji i działań firmy. Bardzo cieszy, że nasze intuicje i prognozy potwierdzają się w trendach znanych firm zajmujących się trendami. Dzisiaj możemy powiedzieć: mówiliśmy, że tak będzie😁

I nadal uważamy, że trendy warto analizować i na ich podstawie budować strategie rozwoju.

... Zobacz więcejZobacz mniej

A tu byliśmy dzisiaj☺️ ... Zobacz więcejZobacz mniej

A tu byliśmy dzisiaj☺️

A wczoraj byliśmy tu☺️ ... Zobacz więcejZobacz mniej

A wczoraj byliśmy tu☺️
Więcej

Webinary

jak zmieniać rzeczywistość przy pomocy trendów, czyli o prostej analizie trendów

design thinking zrób to sam, czyli jak być skutecznym projektantem – indywidualistą?

czy kreatywność do sport zespołowy?

nie podążam za trendem, bo jest fajny, czyli dlaczego myślenie o trendach w biznesie jest ważne?