DO CZEGO SŁUŻĄ TRENDY. Accenture opublikowało swoje prognozy na nadchodzący rok. Analitycy firmy zwrócili uwagę na to, że:
- będziemy bardziej przyglądać się zakupom cyfrowym z powodu spadku zaufania do tej formy zakupów
- będziemy musieli zwracać większa uwagę na treści cyfrowe z powodu rosnącej presji ze strony legislatorów
- będziemy dodawać coraz więcej "pierwiastka ludzkiego" do komunikacji
- będziemy redefiniować dotychczasowe modele pracy, szukając uznania dla naszych indywidualnych osiągnięć i motywacji
- będziemy robić "rewilding społeczny", czyli będziemy przywracam naszemu życiu bardziej naturalne rytmy
I nam się to bardzo podoba. Co więcej, my te trendy nie tylko promujemy od wielu miesięcy, a nawet lat, ale również z nimi pracujemy.
Przygotowując strategię komunikacji dla jednej z najstarszych sieci handlowych w Polsce, przygotowaliśmy rekomendacje, które w znaczącej części odwoływały się do trendów, o których pisze Accenture. Zwracaliśmy uwagę, żeby komunikację i działania sieć oparła na takich trendach jak:
- KONCENTRACJA NA DOŚWIADCZENIACH KLIENTÓW - zwracaliśmy uwagę, że że interakcje, emocje i wrażenia, jakie klient ma podczas kontaktu z daną firmą lub marką są kluczowe dla jej popularności; zasugerowaliśmy też, żeby zapewniać jak najwięcej bezpośredniego kontaktu z klientami i skoncentrowaniu się na zapewnianiu im satysfakcji
- BUDOWANIE PRZESTRZENI DLA SPOŁECZNOŚCIOWEGO WYMIARU HANDLU - zwracaliśmy uwagę, żeby czerpać inspirację z tych rozwiązań, które wzmacniają społeczny wymiar handlu; zachęcaliśmy, żeby handel nie był tylko transakcją, ale żeby oferował możliwość spotkania z innym człowiekiem i tworzył przestrzeń dla wspólnych doświadczeń
- VALUE SHOPPING - zachęcaliśmy, żeby stosować strategie w których klienci przypisują wartość nie tylko produktom, ale również doświadczeniom zakupowym oraz etycznym i zrównoważonym praktykom biznesowym; podkreślaliśmy, żeby wzmacniać klienta świadomego i dobrze poinformowanego
- PRAWDZIWY PRODUKT - mówiliśmy, że konsumenci zmierzają w stronę „prawdziwej oferty”, ponieważ media społecznościowe i dostępne informacje o wartościach odżywczych zwiększyły uznanie dla wyboru i jakości składników; zwracaliśmy tez uwagę, że sposób myślenia konsumentów zmienia się w kierunku poszukiwania produktów, które obejmują prawdziwe składniki
- OBSŁUGA KLIENTA JAKO MARKA - sugerowaliśmy, że obsługa klienta staje się integralną częścią marki i jest traktowana jako ważny element strategii marketingowej; mówiliśmy, że zamiast traktować obsługę klienta jedynie jako funkcję wsparcia, firmy powinny budować swoją markę poprzez wysoką jakość obsługi klienta oraz pozytywne doświadczenia klientów w kontakcie z personelem
- MARKA SKONCENTROWANA NA WARTOŚCIACH - zwracaliśmy uwagę, że jednym ze sposobów budowania głębszych relacji z klientami jest włączenie ich w system wartości podzielany przez markę; zauważaliśmy, że poświęcając czas na lepsze zrozumienie swoich klientów, marki mogą zyskać lepsze pojęcie o kwestiach, które są najważniejsze dla ich klientów i budować z nimi porozumienie
- LUDZKIE DOŚWIADCZENIE W HANDLU - mówiliśmy o konieczności tworzenia interakcji i doświadczeń opartych na ludzkich emocjach, potrzebach i wartościach w kontekście procesu zakupowego; sugerowaliśmy, że zamiast skupiać się wyłącznie na samych produktach lub usługach, warto kłaść nacisk na budowanie pozytywnych i angażujących doświadczeń klientów podczas interakcji z marką
- NOSTALGIA - opowiadaliśmy o tym, że warto wykorzystać sentyment do przeszłości, wspomnienia oraz elementy kultury retro w celu przyciągnięcia uwagi klientów i sprzedaży produktów lub usług; mówiliśmy, że firmy coraz częściej wykorzystują wspomnienia z przeszłości, wzbudzając emocje związane z określonymi okresami czasu, trendami, lub produktami, aby budować więź z klientami i stymulować popyt na swoje produkty
Wskazaliśmy też wiele innych trendów, które, naszym zdaniem, mogłyby się stać osią komunikacji i działań firmy. Bardzo cieszy, że nasze intuicje i prognozy potwierdzają się w trendach znanych firm zajmujących się trendami. Dzisiaj możemy powiedzieć: "mówiliśmy, że tak będzie"😁
I nadal uważamy, że trendy warto analizować i na ich podstawie budować strategie rozwoju. ... Zobacz więcejZobacz mniej
I my tam byliśmy z warsztatem poświęconym temu, jak projektować rozwiązania dla bibliotek w oparciu o wartości. I nawet zostaliśmy złapani na zdjęciach 😉 ... Zobacz więcejZobacz mniej
Wczoraj byliśmy w Suwałkach, mówiliśmy i pokazywaliśmy, jak można zmieniać edukację przy pomocy design thinking. Dzięki Justyna Bober☺️ ... Zobacz więcejZobacz mniej
DO CZEGO SŁUŻĄ TRENDY. Accenture opublikowało swoje prognozy na nadchodzący rok. Analitycy firmy zwrócili uwagę na to, że:
- będziemy bardziej przyglądać się zakupom cyfrowym z powodu spadku zaufania do tej formy zakupów
- będziemy musieli zwracać większa uwagę na treści cyfrowe z powodu rosnącej presji ze strony legislatorów
- będziemy dodawać coraz więcej "pierwiastka ludzkiego" do komunikacji
- będziemy redefiniować dotychczasowe modele pracy, szukając uznania dla naszych indywidualnych osiągnięć i motywacji
- będziemy robić "rewilding społeczny", czyli będziemy przywracam naszemu życiu bardziej naturalne rytmy
I nam się to bardzo podoba. Co więcej, my te trendy nie tylko promujemy od wielu miesięcy, a nawet lat, ale również z nimi pracujemy.
Przygotowując strategię komunikacji dla jednej z najstarszych sieci handlowych w Polsce, przygotowaliśmy rekomendacje, które w znaczącej części odwoływały się do trendów, o których pisze Accenture. Zwracaliśmy uwagę, żeby komunikację i działania sieć oparła na takich trendach jak:
- KONCENTRACJA NA DOŚWIADCZENIACH KLIENTÓW - zwracaliśmy uwagę, że że interakcje, emocje i wrażenia, jakie klient ma podczas kontaktu z daną firmą lub marką są kluczowe dla jej popularności; zasugerowaliśmy też, żeby zapewniać jak najwięcej bezpośredniego kontaktu z klientami i skoncentrowaniu się na zapewnianiu im satysfakcji
- BUDOWANIE PRZESTRZENI DLA SPOŁECZNOŚCIOWEGO WYMIARU HANDLU - zwracaliśmy uwagę, żeby czerpać inspirację z tych rozwiązań, które wzmacniają społeczny wymiar handlu; zachęcaliśmy, żeby handel nie był tylko transakcją, ale żeby oferował możliwość spotkania z innym człowiekiem i tworzył przestrzeń dla wspólnych doświadczeń
- VALUE SHOPPING - zachęcaliśmy, żeby stosować strategie w których klienci przypisują wartość nie tylko produktom, ale również doświadczeniom zakupowym oraz etycznym i zrównoważonym praktykom biznesowym; podkreślaliśmy, żeby wzmacniać klienta świadomego i dobrze poinformowanego
- PRAWDZIWY PRODUKT - mówiliśmy, że konsumenci zmierzają w stronę „prawdziwej oferty”, ponieważ media społecznościowe i dostępne informacje o wartościach odżywczych zwiększyły uznanie dla wyboru i jakości składników; zwracaliśmy tez uwagę, że sposób myślenia konsumentów zmienia się w kierunku poszukiwania produktów, które obejmują prawdziwe składniki
- OBSŁUGA KLIENTA JAKO MARKA - sugerowaliśmy, że obsługa klienta staje się integralną częścią marki i jest traktowana jako ważny element strategii marketingowej; mówiliśmy, że zamiast traktować obsługę klienta jedynie jako funkcję wsparcia, firmy powinny budować swoją markę poprzez wysoką jakość obsługi klienta oraz pozytywne doświadczenia klientów w kontakcie z personelem
- MARKA SKONCENTROWANA NA WARTOŚCIACH - zwracaliśmy uwagę, że jednym ze sposobów budowania głębszych relacji z klientami jest włączenie ich w system wartości podzielany przez markę; zauważaliśmy, że poświęcając czas na lepsze zrozumienie swoich klientów, marki mogą zyskać lepsze pojęcie o kwestiach, które są najważniejsze dla ich klientów i budować z nimi porozumienie
- LUDZKIE DOŚWIADCZENIE W HANDLU - mówiliśmy o konieczności tworzenia interakcji i doświadczeń opartych na ludzkich emocjach, potrzebach i wartościach w kontekście procesu zakupowego; sugerowaliśmy, że zamiast skupiać się wyłącznie na samych produktach lub usługach, warto kłaść nacisk na budowanie pozytywnych i angażujących doświadczeń klientów podczas interakcji z marką
- NOSTALGIA - opowiadaliśmy o tym, że warto wykorzystać sentyment do przeszłości, wspomnienia oraz elementy kultury retro w celu przyciągnięcia uwagi klientów i sprzedaży produktów lub usług; mówiliśmy, że firmy coraz częściej wykorzystują wspomnienia z przeszłości, wzbudzając emocje związane z określonymi okresami czasu, trendami, lub produktami, aby budować więź z klientami i stymulować popyt na swoje produkty
Wskazaliśmy też wiele innych trendów, które, naszym zdaniem, mogłyby się stać osią komunikacji i działań firmy. Bardzo cieszy, że nasze intuicje i prognozy potwierdzają się w trendach znanych firm zajmujących się trendami. Dzisiaj możemy powiedzieć: "mówiliśmy, że tak będzie"😁
I nadal uważamy, że trendy warto analizować i na ich podstawie budować strategie rozwoju. ... Zobacz więcejZobacz mniej
... Zobacz więcejZobacz mniej
A tu byliśmy dzisiaj☺️ ... Zobacz więcejZobacz mniej
A wczoraj byliśmy tu☺️ ... Zobacz więcejZobacz mniej
I my tam byliśmy z warsztatem poświęconym temu, jak projektować rozwiązania dla bibliotek w oparciu o wartości. I nawet zostaliśmy złapani na zdjęciach 😉 ... Zobacz więcejZobacz mniej
This content isn't available right now
When this happens, it's usually because the owner only shared it with a small group of people, changed who can see it or it's been deleted.Wczoraj byliśmy w Suwałkach, mówiliśmy i pokazywaliśmy, jak można zmieniać edukację przy pomocy design thinking. Dzięki Justyna Bober☺️ ... Zobacz więcejZobacz mniej
This content isn't available right now
When this happens, it's usually because the owner only shared it with a small group of people, changed who can see it or it's been deleted.