Radar

Trendy i sygnały zmian, które warto znać, raporty trendowe

Dragonfly Perspective

3 days ago

TRENDY W TURYSTYCE 2023. Jestem mieszkańcem Olsztyna od urodzenia. Lubię to miasto. Mimo wielu braków (nie ma chyba miasta bez jakiegoś deficytu), dobrze mi się tu żyje.Czy chciałbym, żeby Olsztyn stał się miastem turystycznym? Patrząc na negatywne konsekwencje turystyki, mam wątpliwości. Z drugiej strony wiem, że turystyka to również szansa. Szansa na pokazanie wartości, swoistości, wyjątkowości. I zarobienie kilku groszy.Zastanawiając się nad tym problemem, przerzucam strony, na których pisze się o kierunkach rozwoju turystyki. Szukam ciekawych rozwiązań i zastanawiam się, które byłyby najlepsze dla Olsztyna. Czasami zebrany materiał staram się porównać z tym, co o turystyce piszą i mówią osoby, które w moim mieście zajmują się nią urzędowo. Czasami, bo i owi urzędnicy dość rzadko zabierają głos. Pojawiła się jednak dobra okazja, bo nasz miejski specjalista od promocji i turystyki dał głos (wywiad w lokalnym weekendowym nośniku informacji rozmaitych). Czego dzięki temu dowiedziałem się o naszej rodzimej turystyce?:- że choć Kopernik jest kojarzony z Toruniem (i nikt tego nie chce zmieniać), to właśnie on będzie głównym "brand hero" naszego miasta, bo miasto kojarzy się przede wszystkim z przyrodą (🤔),- że intensywne działania promocyjne będą związane z Kopernikiem i będą polegały na organizowaniu olimpiad z wiedzy o Koperniku i "najróżniejszych konkursów", a także na "chceniu" wprowadzenia do szkół jednej lekcji o Koperniku, Kongresie Kopernikowskim ... i Zjeździe Lekarzy Polonijnych (bo Kopernik był lekarzem),- że Kopernik, Kopernik, Kopernik ....- że Olsztyn będzie pracował nad własną marką, ale karmuszki i dzyndzałków warmińskich nie "zawieziemy w prezencie mamie, babci, chłopakowi i dziewczynie". A marcepan królewiecki zawieziemy ...- że marcepan królewiecki, jako marka własna jest z Królewca (czyli Prus Wschodnich), ale w marketingu specjalista od promocji i turystyki stawia na prawdę, i nie można w mieście ogrodzie stawiać plastikowej palmy, a w marketingu "wszystko musi być przemyślane i robione konsekwentnie" (trochę się nie klei, co? no to zajrzyjcie do wywiadu),- że "marketingowymi asami marketingowo-promocyjnymi" będą tramwaje (bo 300 osób zadeklarowało, że przyjechało do Olsztyna, żeby się przejechać tramwajem), Campus Polska Przyszłości (bo to "złoty interes" dla miasta, hotelarzy i uniwersytetu), CRS Ukiel (bo eksperci z branży budowlanej i turystycznej uznali to miejsce za jedną z najlepszych plaż w Europie), i Hala Urania (bo to hala "na miarę możliwości" całego regionu (wskazywanie obiektów infrastruktury miejskiej jako atrakcji turystycznych to świetny trend, przecież w ten sposób można wykorzystać to, co mamy, i z czego korzystamy jako mieszkańcy, np. kanalizację miejską, przystanki, supermarkety, parkingi, etc.),- że w turystyce najważniejsze są emocje, bo "fajnie, że są ulotki, ale jak się ludzi przewiezie motorówką nad Ukielem o zachodzie słońca, to wszystko się zmienia, bo rodzą się emocje, które utożsamiamy z miejscem" (dorzuciłbym do tego Fabia leżącego na plaży, czerwone róże i ulicznego grajka, który idzie po plaży z gitarą i gra hymn Warmii i Mazur w jakimś grecko-polowym aranżu ... no i białego konia w galopie bym prosił ...),Po tym wywiadzie już wiem, że kierunek promocyjno-turystyczny, który obrała nasza władza jest właściwy. Wiem też, po co nowe nitki tramwajowe, wiem, po co remont hali. A ci wszyscy, którzy prognozują, że turystyka w 2023 roku będzie się koncentrowała m. in. na:- tworzeniu ułatwień dla cyfrowych nomadów,- kreowaniu wyjątkowych doznań kulturowych,- turystyce dzikich i ukrytych miejsc,- projektowaniu rozwiązań "blaisure",- tzw. "dobrej turystyce",- podróżowaniu poza sezonem,- spontanicznych podróżach,- wspieraniu turystyki zdrowotnej,- turystyce "utraconego czasu",niech się schowają, bo nie wiedzą, co dobre. Bo trendy promocyjno-turystyczne kreuje się w Olsztynie. I za to lubię to miastops. zgodnie z sugestią Mirek Arczak dodam, że wpis ma wymowę ironiczną, moje ego nie pozwoliłoby mi potraktować poważnie niczego, co powie ratuszowy specjalista od promocji i turystyki😁 ... See MoreSee Less
View on Facebook

 

"

Wypełnij formularz

Prywatność

8 + 9 =