design thinking
Warsztat DESIGN THINKING – metoda tworzenia innowacyjnych rozwiązań w firmie
Traktujemy design thinking jako sztukę myślenia i metodykę skutecznego działania. Jako myślenie, które pomaga koncentrować się na efektywnym działaniu.
Zakres tematyczny szkolenia
Szkolenie wprowadza w problematykę i podstawowe założenia myślenia projektowego (Design Thinking). Wprowadza również w zagadnienia związane z kulturą projektową. Uczestnicy poznają logikę procesu projektowego oraz otrzymają wiedzę o zasadach Design Thinking. Dowiedzą się, w jaki sposób należy tworzyć innowacyjne rozwiązania przy wykorzystaniu narzędzi pracy projektowej technik kreatywnych. Uczestnicy zdobędą też wiedzę, w jaki sposób wykorzystywać Design Thinking do rozwiązywania w twórczy sposób rozmaitych problemów, w tym problemów biznesowych i zawodowych. Nauczą się również używania podstawowych narzędzi wykorzystywanych na każdym etapie procesu projektowego.
Najważniejsze zagadnienia
Celem szkolenia jest zapoznanie się ze specyfiką myślenia projektowego oraz rolą Design Thinking w kreatywnym rozwiązywaniu problemów i projektowaniu użytecznych rozwiązań. Poruszone zostaną zagadnienia związane z organizacją procesu projektowego. Omówione zostaną kwestie tworzenia zespołów projektowych, zasady wyboru przestrzeni projektowej oraz warunki kontraktowania w procesie projektowym. Podczas szkolenia uczestnicy wezmą aktywny udział w procesie projektowym, zapoznając się z każdym jego etapem. Nauczą się, przygotowywać i przeprowadzać fazę badawczą, której podstawowym celem jest poznanie i właściwe odczytanie potrzeb klientów (faza empatyzacji). Zdobędą wiedzę o zasadach definiowania wyzwania projektowego (faza syntezy) oraz metodach i narzędziach niezbędnych w tworzeniu rozwiązań (faza ideacji). Uczestnicy szkolenia dowiedzą się również o sposobach prototypowania (faza prototypowania), testowania prototypów (faza testowania) i metodach planowania wdrożenia zaprojektowanych rozwiązań (faza wdrożenia). Szkolenie będzie prowadzone metodą warsztatową, angażującą i aktywizującą wszystkich jego uczestników.
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do:
- właścicieli oraz pracowników firm i przedsiębiorstw, dla których ważne jest podejście klientocentryczne,
- właścicieli oraz pracowników firm i przedsiębiorstw, którzy koncentrują się na tworzeniu nowych lub ulepszaniu istniejących rozwiązań (produktów lub usług),
- dla właścicieli oraz pracowników firm i przedsiębiorstw, które mają do czynienia ze złożonymi lub niestandardowymi problemami,
- dla właścicieli oraz pracowników firm i przedsiębiorstw, które stawiają na pracę zespołową,
- dla właścicieli oraz pracowników firm i przedsiębiorstw, których celem jest zmiana lub modyfikacja modeli biznesowych;
Cele szkolenia
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
- zidentyfikować i zinterpretować najważniejsze potrzeby użytkowników,
- określać strategiczne kierunki rozwoju firmy,
- realizować podstawowe zasady pracy zespołowej,
- zaprojektować prosty proces Design Thinking,
- wykorzystywać logikę projektową do diagnozowania i rozwiązywania prostych problemów,
- używać podstawowych narzędzi wykorzystywanych w procesie Design Thinking;
Program szkolenia
Program szkolenia będzie miał formę praktycznych zajęć warsztatowych i będzie obejmował:
- wprowadzenie do podstawowych założeń teoretycznych Design Thinking,
- zarządzanie procesem projektowym (organizacja pracy zespołowej, przygotowanie miejsca i narzędzi pracy, zasady kontraktowania procesu Design Thinking),
- empatyzacja w procesie Design Thinking (poszukiwanie informacji o użytkowniku, organizacja procesu badawczego, weryfikacja hipotez badawczych, przygotowanie wstępnej persony użytkownika),
- definiowanie (analiza wyników badań, definiowanie insightów, priorytetyzacja, formułowanie wyzwania projektowego),
- ideacja (wykorzystanie technik i narzędzi kreatywnych do tworzenia rozwiązań, przygotowanie kryteriów wyboru pomysłów, selekcja i wybór najlepszych rozwiązań),
- prototypowanie i testowanie (wybór formy prototypu, stworzenie prototypu rozwiązania, prezentacja prototypu, testowanie prototypu),
- planowanie wdrożenia (wybór narzędzi do planowania wdrożenia, przygotowanie mapy drogowej wdrożenia, kanwa modelu biznesowego),
- podsumowanie szkolenia;
PRZEGADAJMY TO!
Daj nam znać w czym moglibyśmy Ci pomóc – będzie nam łatwiej przygotować się do rozmowy.