Design Thinking – sztuka myślenia i działania projektowego

Uncategorized
Lista życzeń Udostępnij
Udostępnij kurs
Link do kursu
Udostępnij na social media

O kursie

Design Thinking – sztuka myślenia i działania projektowego – szkolenie stacjonarne

 

DATA:  5 września 2024 r., godz.8.00-16.30

10 października 2024 r.godz.8.00-16.30

Miejsce: Olsztyn, Koszary Funka

Design thinking to podejście, sposób myślenia i działania, które wykorzystuje się wszędzie tam, gdzie pojawia się konieczność rozwiązywania złożonych problemów i problemów trudnych, których nie można rozwiązać standardowymi metodami. Design thinking to również metoda tworzenia innowacji. Zaletą myślenia projektowego jest uniwersalność. Można je wykorzystywać do projektowania produktów, usług, procesów lub komunikacji. Kurs design thinking nauczy uczestników pracy według metodyki design thinking  oraz pozwoli zdobyć wiedzę o procesie projektowym – o jego logice i etapach. Dzięki kursowi uczestnicy poznają metodę i podstawowe narzędzia wykorzystywane w procesie design thinking oraz zapoznają się z praktycznymi aspektami pracy metodą design thinking.

To krótki i intensywny kurs myślenia i działania projektowego

 

Program szkolenia:

Moduł 1. Czym jest myślenie projektowe? – wprowadzenie do design thinking.

Moduł 2. Empatyzacja, czyli dlaczego należy zacząć od zrozumienia problemu?

Moduł 3. Definiowanie – nazwij problem, żeby skutecznie go rozwiązać.

Moduł 4. Ideacja, czyli jak szukać kreatywnych rozwiązań problemu?

Moduł 5. Prototypowanie – dlaczego istotne jest zobaczenie pomysłu?

Moduł 6. Testowanie – jak sprawdzić czy rozwiązanie działa?

Moduł 7. Podsumowanie

 

Warsztat poprowadzi:

PIOTR WASYLUK – właściciel firmy @Wasyluk Projektowanie Kreatywne. Doktor nauk humanistycznych i nauczyciel akademicki z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym. Moderator design thinking.  Jest specjalistą i praktykiem w zakresie projektowania ekosystemów usług, modeli biznesowych i nowoczesnych marek. W procesie projektowym tworzy przede wszystkim solidne fundamenty oparte na metawartościach, zaś we wdrażaniu zaprojektowanych rozwiązań przykłada dużą uwagę do ich efektywności biznesowej.
Analityk trendowy, trendwatcher i projektant, który wiedzę o przyszłości wykorzystuje do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w organizacjach. Autor kilkudziesięciu opracowań trendowych dla firm, branż i instytucji publicznych. Współtwórca jedynego w Polsce kierunku studiów Analiza i kreowanie trendów na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.

Autor raportów trendowych, m. in. „Blockchain. Raport o trendach”, „Edukacja przyszłości”, „Raport rynku nieruchomości 2020-2021”, „Trendy 2021”, „FemBook 2022”. Autor analiz trendowych dla m. in. PKO S. A., Freedom Nieruchomości, Taranko Meble, ARTRO-KLINIKA BIELECKI, Motors, S-Key, Sealife, Phenomen Studio, ZETO, Krozmet, Oddział Transplantologii WSS Olsztyn, i in.

Autor wielu publikacji naukowych, m. in. „Trendy : interpretacje i konfrontacje”, „Wykorzystanie trendów w projektowaniu produktów i usług turystycznych na przykładzie Szlaku Kopernikowskiego”, „Customer-centricity in designing. Application of design thinking methodology in creating educational soliona at the University of Warmia and Mazury in Olsztyn”.

Twórca autorskiej metody projektowania z wykorzystaniem trendów – praktycznej analizy trendów,

Doświadczony dydaktyk, edukator, który tylko w ostatnich 3 latach na sali szkoleniowej spędził ponad 500 godzin.

Twórca i redaktor profilu FB: @Dragonfly perspective

Więcej

Czego się nauczysz?

  • Szkolenie wprowadza w problematykę i podstawowe założenia myślenia projektowego (Design Thinking).
  • Uczestnicy poznają logikę procesu projektowego oraz otrzymają wiedzę o zasadach Design Thinking. Dowiedzą się, w jaki sposób można tworzyć innowacyjne rozwiązania przy wykorzystaniu narzędzi pracy projektowej i technik kreatywnych. Nauczą się również używania podstawowych narzędzi wykorzystywanych na każdym etapie procesu projektowego.
  • Celem szkolenia jest zapoznanie się ze specyfiką myślenia projektowego oraz rolą Design Thinking w kreatywnym rozwiązywaniu problemów i projektowaniu użytecznych rozwiązań.
  • Podczas szkolenia uczestnicy wezmą aktywny udział w procesie projektowym, zapoznając się z każdym jego etapem. Nauczą się, przygotowywać i przeprowadzać fazę badawczą, której podstawowym celem jest poznanie i właściwe odczytanie potrzeb klientów (faza empatyzacji). Zdobędą wiedzę o zasadach definiowania wyzwania projektowego (faza syntezy) oraz metodach i narzędziach niezbędnych w tworzeniu rozwiązań (faza ideacji). Uczestnicy szkolenia dowiedzą się również o sposobach prototypowania (faza prototypowania), testowania prototypów (faza testowania) i metodach planowania wdrożenia zaprojektowanych rozwiązań (faza wdrożenia). Szkolenie będzie prowadzone metodą warsztatową, angażującą i aktywizującą wszystkich jego uczestników.