O kursie
Data: 13 września 2024 r.
18 października 2024 r.
Miejsce: Olsztyn, Koszary Funka
Model biznesowy to architektura każdej firmy. To jednocześnie plan na zarabianie pieniędzy. Model biznesowy to sposób, w jaki firmy wykorzystują swój potencjał do kreowania wartości oraz dostarczania jej klientom.
Każda firma posiada „jakiś” model biznesowy. Jednak „jakiś” model biznesowy nie gwarantuje tego, że będzie ona zarabiała pieniądze. Dlatego celem każdej firmy powinno być stworzenie takiego modelu biznesowego, który pozwoli wykorzystać w pełni jej potencjał do rozwoju i radzenia sobie z wyzwaniami..
Najlepszym narzędziem do projektowania modeli biznesowych jest szablon modelu biznesowego. To narzędzie, które dostarcza wiedzy o strukturze firmy oraz wartościach jakie dostarcza ona swoim klientom. Szablon modelu biznesowego to platforma do analizowania wszystkich aktywności firmy. To narzędzie, które pozwala nie tylko testować i modelować każdy proces zachodzący w firmie, ale również wdrażać nowe pomysły biznesowe.
Projektowanie modelu biznesowego to praca na „żywym organizmie” firmy. Dlatego szablonu modelu biznesowego nie należy traktować jak gotowca, który pokazuje jak wypełniać puste pola w tabelce. To narzędzie wymagające zaangażowania i kreatywności.
Projektowanie modelu biznesowego nie jest również procesem jednorazowym. Informacje w modelu biznesowym należy nieustannie aktualizować, dostosowując jego poszczególne elementy do zmieniających się warunków otoczenia.
Jakie problemy rozwiązuje?
- Jeśli zastanawiasz się nad przyszłością twojej firmy?
- Jeśli myślisz o zmianie sposobu prowadzenia firmy?
- Jeśli zastanawiasz się nad stworzeniem strategii rozwoju swojego produktu lub usługi?
- Jeśli myślisz, im są twoi klienci, i jaką wartość chcesz im dostarczać?
- Jeśli zastanawiasz się, czym twoja firma powinna wyróżniać się na tle konkurencji?
- Jeśli myślisz o tym, jakie relacje chcesz budować z klientami?
- Jeśli chcesz wiedzieć, jaki jest model biznesowy twojej firmy?
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które prowadzą firmę lub zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą.
Szkolenie przeznaczone jest również dla osób, które chcą wprowadzić na rynek nowy produkt lub usługę i potrzebują usystematyzowanej wiedzy o procesie ich przygotowania do wdrożenia.
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikom praktycznych umiejętności wykorzystania szablonu modelu biznesowego do analizy, projektowania i doskonalenia produktów, usług czy rozwiązań biznesowych. Szkolenie ma na celu zrozumienie roli szablonu modelu biznesowego jako narzędzia ułatwiającego wizualizację i zrozumienie różnych elementów działalności firmy oraz sposobu, w jaki są one ze sobą powiązane. Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętność wykorzystania szablonu do identyfikacji kluczowych składników modelu biznesowego, takich jak propozycja wartości, segmentacja rynku, źródła dochodu i struktura kosztów, etc. Celem szkolenia jest również umożliwienie uczestnikom praktycznego zastosowania szablonu do analizy obecnych modeli biznesowych swojej firmy lub projektów, a także do projektowania nowych modeli biznesowych, które mogą przynieść firmie sukces i konkurencyjność.
Program szkolenia:
Wstęp: omówienie zasad realizacji szkolenia
Moduł 1. Wprowadzenie do modeli biznesowych i tworzenia innowacji w obszarze modeli biznesowych
Moduł 2. Analiza ekosystemu firmy – praktyczna analiza firmy i jej otoczenia
Moduł 3. Persona – praca z archetypem klienta
Moduł 4. Poszukiwanie propozycji wartości – jak znaleźć innowacyjny wyróżnik firmy, z uwzględnieniem eco-wartości?
Moduł 5. Jak budować relacje z klientami?
Moduł 6. Kanały, czyli jak dotrzeć z propozycja wartości do klientów?
Moduł 7. Szacowanie kosztów i przychodów.
Moduł 8. Tworzenie innowacyjnego modelu biznesowego.
Zakończenie – test wiedzy i weryfikacja praktyczna
Warsztat poprowadzi:
PIOTR WASYLUK – właściciel firmy @Wasyluk Projektowanie Kreatywne. Doktor nauk humanistycznych i nauczyciel akademicki z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym. Moderator design thinking. Jest specjalistą i praktykiem w zakresie projektowania ekosystemów usług, modeli biznesowych i nowoczesnych marek. W procesie projektowym tworzy przede wszystkim solidne fundamenty oparte na metawartościach, zaś we wdrażaniu zaprojektowanych rozwiązań przykłada dużą uwagę do ich efektywności biznesowej.
Jest specjalistą i praktykiem w zakresie projektowania ekosystemów usług, modeli biznesowych i nowoczesnych marek. W procesie projektowym skoncentrowany na wartościach i tworzeniu rozwiązań z wykorzystaniem trendów. Prowadzi warsztaty i doradza firmom w zakresie dostosowania produktów i usług do trendów.
Analityk trendowy, trendwatcher i projektant, który wiedzę o przyszłości wykorzystuje do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w organizacjach. Autor kilkudziesięciu opracowań trendowych dla firm, branż i instytucji publicznych. Współtwórca jedynego w Polsce kierunku studiów Analiza i kreowanie trendów na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.
Autor raportów trendowych, m. in. „Blockchain. Raport o trendach”, „Edukacja przyszłości”, „Raport rynku nieruchomości 2020-2021”, „Trendy 2021”, „FemBook 2022”. Autor analiz trendowych dla m. in. PKO S. A., Freedom Nieruchomości, Taranko Meble, ARTRO-KLINIKA BIELECKI, Motors, S-Key, Sealife, Phenomen Studio, ZETO, Krozmet, Oddział Transplantologii WSS Olsztyn, i in.
Autor wielu publikacji naukowych, m. in. „Trendy : interpretacje i konfrontacje”, „Wykorzystanie trendów w projektowaniu produktów i usług turystycznych na przykładzie Szlaku Kopernikowskiego”, „Customer-centricity in designing. Application of design thinking methodology in creating educational soliona at the University of Warmia and Mazury in Olsztyn”.
Twórca autorskiej metody projektowania z wykorzystaniem trendów – praktycznej analizy trendów,
Twórca i redaktor profilu FB: @Dragonfly perspective