O kursie
DATA: 3 września 2024 r. ,
8 października 2024 r.
MIEJSCE: Olsztyn, Koszary Funka
Trendwatching to umiejętność wykrywania i interpretowania trendów. To zdolność czytania oraz komunikowania zmian zachodzących w różnych obszarach rzeczywistości, to zrozumienie logiki zachodzących przekształceń oraz przełożenie ich na język praktycznych rozwiązań. Trendwatching to połączenie wiedzy i umiejętności w zakresie powstawania i rozwoju trendów z odpowiednim doborem metod oraz narzędzi wykorzystywanych w badaniu teraźniejszości i przyszłości. To również pokazanie, w jaki sposób trendy wpływają na myślenie i działanie ludzi.
Podczas szkolenia w zakresie trendwatchingu przedstawione zostaną zagadnienia związane z procesem analizy trendów. Wyjaśnione zostaną podstawowe kategorie i pojęcia trendwatchingu oraz teoretyczne założenia analizy trendów. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie wykrywania oraz interpretowania trendów, a także tworzenia map trendów oraz ich praktycznego wykorzystania.
Jakie problemy rozwiązuje?
- jeśli pracujesz w agencji kreatywnej i chcesz dostarczyć swoim klientom wyjątkowych efektów z tworzonej właśnie kampanii
- jeśli prowadzisz samodzielnie swój biznes, tworzysz własne produkty i usługi i chcesz odpowiednio dopasować je do potrzeb i oczekiwań Twoich klientów
- zarządzasz organizacją, która staje wobec pojawiających się kryzysów i staje przed koniecznością podjęcia decyzji strategicznych do rozwoju
Program szkolenia:
Dzień 1, 10 godzin szkoleniowych
Moduł 1. Czym jest trendwatching – wprowadzenie do analizy trendów.
Moduł 2. Diagnoza organizacji, jako podstawa analizy trendów.
Moduł 3. Analiza kontekstu – dlaczego ramowanie jest istotne w trendwatchingu?
Moduł 4. Mapowanie informacji o organizacji, czyli lokalizacja obszarów analizy trendowej.
Moduł 5. Skanowanie – dlaczego analiza trendów bez szukania sygnałów zmian jest prawie niemożliwa?
Moduł 6. Mapowanie sygnałów zmian, czyli jak łączyć sygnały zmian?
Moduł 7. Selekcja trendów – wybieraj, odrzucaj i dopasowuj.
Moduł 8. Jak praktycznie wykorzystać wiedzę o trendach, czyli dlaczego warto zacząć od rekomendacji?
Moduł 9. Podsumowanie
Warsztat poprowadzi:
PIOTR WASYLUK – właściciel firmy @Wasyluk Projektowanie Kreatywne. Doktor nauk humanistycznych i nauczyciel akademicki z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym. Moderator design thinking. Jest specjalistą i praktykiem w zakresie projektowania ekosystemów usług, modeli biznesowych i nowoczesnych marek. W procesie projektowym tworzy przede wszystkim solidne fundamenty oparte na metawartościach, zaś we wdrażaniu zaprojektowanych rozwiązań przykłada dużą uwagę do ich efektywności biznesowej.
Analityk trendowy, który wiedzę o przyszłości wykorzystuje do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w organizacjach. Autor kilkudziesięciu raportów trendowych dla firm, branż i instytucji publicznych.
Autor innowacyjnej metody praktycznej analizy trendów©, Redaktor profilu FB: @Dragonfly perspective