Kurs TRENDWATCHING – 6 października 2023 r.

Kategorie: kurs stacjonarny, trendy
Lista życzeń Udostępnij
Udostępnij kurs
Link do kursu
Udostępnij na social media

O kursie

Data: 6 pażdziernika 2023
Miejsce: Olsztyn, Koszary Funka

Trendwatching to umiejętność wykrywania i interpretowania trendów. To zdolność czytania oraz komunikowania zmian zachodzących w różnych obszarach rzeczywistości, to zrozumienie logiki zachodzących przekształceń oraz przełożenie ich na język praktycznych rozwiązań. Trendwatching to połączenie wiedzy i umiejętności w zakresie powstawania i rozwoju trendów z odpowiednim doborem metod oraz narzędzi wykorzystywanych w badaniu teraźniejszości i przyszłości. To również pokazanie, w jaki sposób trendy wpływają na myślenie i działanie ludzi.

Podczas szkolenia w zakresie trendwatchingu przedstawione zostaną zagadnienia związane z procesem analizy trendów. Wyjaśnione zostaną podstawowe kategorie i pojęcia trendwatchingu oraz teoretyczne założenia analizy trendów. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie wykrywania oraz interpretowania trendów, a także tworzenia map trendów oraz ich praktycznego wykorzystania.

Jakie problemy rozwiązuje?

  • jeśli pracujesz w agencji kreatywnej i chcesz dostarczyć swoim klientom wyjątkowych efektów z tworzonej właśnie kampanii
  • jeśli prowadzisz samodzielnie swój biznes, tworzysz własne produkty i usługi i chcesz odpowiednio dopasować je do potrzeb i oczekiwań Twoich klientów
  • zarządzasz organizacją, która staje wobec pojawiających się kryzysów i staje przed koniecznością podjęcia decyzji strategicznych do rozwoju

 

Agenda

Dzień I

9.00-12.00 Część teoretyczna.
1. Czym jest analiza trendów?
2. Dlaczego warto analizować trendy?
3. O umiejętności poruszania się w szumie, czyli od czego zacząć?
4. Sygnały zmian, trendy i megatrendy.
5. Dlaczego kontekst zmian jest ważny?
6. Czy warto umieszczać zmiany na mapach?
7. Kilka uwag o procesie analizy trendów, czyli wykryj, zrozum i zareaguj.

13.00-16.00 Część praktyczna. Wykrywanie.
1. Czy wiesz, dlaczego to robisz, czyli o tym, dlaczego warto określić obszary analizy trendów?
2. Poszukiwanie sygnałów zmian, czyli skanowanie
3. Skąd wiemy, że znaleźliśmy to, co powinniśmy znaleźć?
4. Dlaczego sygnały zmian należy uporządkować?
5. Sygnał powinien mieć nazwę. O użyteczności hashtagów.

Dzień II

9.00-12.00 Część teoretyczna.
1. Czym jest analiza trendów?
2. Dlaczego warto analizować trendy?
3. O umiejętności poruszania się w szumie, czyli od czego zacząć?
4. Sygnały zmian, trendy i megatrendy.
5. Dlaczego kontekst zmian jest ważny?
6. Czy warto umieszczać zmiany na mapach?
7. Kilka uwag o procesie analizy trendów, czyli wykryj, zrozum i zareaguj.

13.00-16.00 Część praktyczna. Wykrywanie.
1. Czy wiesz, dlaczego to robisz, czyli o tym, dlaczego warto określić obszary analizy trendów?
2. Poszukiwanie sygnałów zmian, czyli skanowanie
3. Skąd wiemy, że znaleźliśmy to, co powinniśmy znaleźć?
4. Dlaczego sygnały zmian należy uporządkować?
5. Sygnał powinien mieć nazwę. O użyteczności hashtagów.

Warsztat poprowadzi:

PIOTR WASYLUK – właściciel firmy @Wasyluk Projektowanie Kreatywne. Doktor nauk humanistycznych i nauczyciel akademicki z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym. Moderator design thinking.  Jest specjalistą i praktykiem w zakresie projektowania ekosystemów usług, modeli biznesowych i nowoczesnych marek. W procesie projektowym tworzy przede wszystkim solidne fundamenty oparte na metawartościach, zaś we wdrażaniu zaprojektowanych rozwiązań przykłada dużą uwagę do ich efektywności biznesowej.
Analityk trendowy, który wiedzę o przyszłości wykorzystuje do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w organizacjach. Autor kilkudziesięciu raportów trendowych dla firm, branż i instytucji publicznych.
Autor innowacyjnej metody praktycznej analizy trendów©, Redaktor profilu FB: @Dragonfly perspective

Więcej

Czego się nauczysz?

  • Celem szkolenia w zakresie trendwatchingu jest dostarczenie wiedzy i wykształcenie umiejętności oraz kompetencji związanych z analizą trendów.
  • Podczas szkolenia dowiesz się, jakich wartości dostarcza trendwatching, w jaki sposób i gdzie szukać trendów, jakich metod oraz narzędzi używać w procesie wykrywania i interpretowania trendów oraz jak praktycznie wykorzystywać trendy.
  • Nauczysz się interpretować zmiany w kategoriach trendów oraz tworzyć własne mapy trendów.
  • Zapoznasz się w sposób praktyczny z procesem analizy trendów i będziesz potrafił samodzielnie zaprojektować proces analizy trendów.
  • Nauczysz się korzystać z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w analizie trendów. Będziesz potrafił wykorzystać trendy w praktycznych działaniach.