TRENDWATCHING. Sztuka analizy i kreowania trendów – szkolenie stacjonarne

Kategorie: kurs stacjonarny, trendy
Lista życzeń Udostępnij
Udostępnij kurs
Link do kursu
Udostępnij na social media

O kursie

DATA: 3 września 2024 r. ,

8 października 2024 r.

MIEJSCE: Olsztyn, Koszary Funka

Trendwatching to umiejętność wykrywania i interpretowania trendów. To zdolność czytania oraz komunikowania zmian zachodzących w różnych obszarach rzeczywistości, to zrozumienie logiki zachodzących przekształceń oraz przełożenie ich na język praktycznych rozwiązań. Trendwatching to połączenie wiedzy i umiejętności w zakresie powstawania i rozwoju trendów z odpowiednim doborem metod oraz narzędzi wykorzystywanych w badaniu teraźniejszości i przyszłości. To również pokazanie, w jaki sposób trendy wpływają na myślenie i działanie ludzi.

Podczas szkolenia w zakresie trendwatchingu przedstawione zostaną zagadnienia związane z procesem analizy trendów. Wyjaśnione zostaną podstawowe kategorie i pojęcia trendwatchingu oraz teoretyczne założenia analizy trendów. Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie wykrywania oraz interpretowania trendów, a także tworzenia map trendów oraz ich praktycznego wykorzystania.

Jakie problemy rozwiązuje?

  • jeśli pracujesz w agencji kreatywnej i chcesz dostarczyć swoim klientom wyjątkowych efektów z tworzonej właśnie kampanii
  • jeśli prowadzisz samodzielnie swój biznes, tworzysz własne produkty i usługi i chcesz odpowiednio dopasować je do potrzeb i oczekiwań Twoich klientów
  • zarządzasz organizacją, która staje wobec pojawiających się kryzysów i staje przed koniecznością podjęcia decyzji strategicznych do rozwoju

Program szkolenia:

Dzień 1, 10 godzin szkoleniowych

Moduł 1. Czym jest trendwatching – wprowadzenie do analizy trendów.

Moduł 2. Diagnoza organizacji, jako podstawa analizy trendów.

Moduł 3. Analiza kontekstu – dlaczego ramowanie jest istotne w trendwatchingu?

Moduł 4. Mapowanie informacji o organizacji, czyli lokalizacja obszarów analizy trendowej.

Moduł 5. Skanowanie – dlaczego analiza trendów bez szukania sygnałów zmian jest prawie niemożliwa?

Moduł 6. Mapowanie sygnałów zmian, czyli jak łączyć sygnały zmian?

Moduł 7. Selekcja trendów – wybieraj, odrzucaj i dopasowuj.

Moduł 8. Jak praktycznie wykorzystać wiedzę o trendach, czyli dlaczego warto zacząć od rekomendacji?

Moduł 9. Podsumowanie

 

 

Warsztat poprowadzi:

PIOTR WASYLUK – właściciel firmy @Wasyluk Projektowanie Kreatywne. Doktor nauk humanistycznych i nauczyciel akademicki z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym. Moderator design thinking.  Jest specjalistą i praktykiem w zakresie projektowania ekosystemów usług, modeli biznesowych i nowoczesnych marek. W procesie projektowym tworzy przede wszystkim solidne fundamenty oparte na metawartościach, zaś we wdrażaniu zaprojektowanych rozwiązań przykłada dużą uwagę do ich efektywności biznesowej.
Analityk trendowy, który wiedzę o przyszłości wykorzystuje do tworzenia innowacyjnych rozwiązań w organizacjach. Autor kilkudziesięciu raportów trendowych dla firm, branż i instytucji publicznych.
Autor innowacyjnej metody praktycznej analizy trendów©, Redaktor profilu FB: @Dragonfly perspective

Więcej

Czego się nauczysz?

  • Celem szkolenia w zakresie trendwatchingu jest dostarczenie wiedzy i wykształcenie umiejętności oraz kompetencji związanych z analizą trendów.
  • Podczas szkolenia dowiesz się, jakich wartości dostarcza trendwatching, w jaki sposób i gdzie szukać trendów, jakich metod oraz narzędzi używać w procesie wykrywania i interpretowania trendów oraz jak praktycznie wykorzystywać trendy.
  • Nauczysz się interpretować zmiany w kategoriach trendów oraz tworzyć własne mapy trendów.
  • Zapoznasz się w sposób praktyczny z procesem analizy trendów i będziesz potrafił samodzielnie zaprojektować proces analizy trendów.
  • Nauczysz się korzystać z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w analizie trendów. Będziesz potrafił wykorzystać trendy w praktycznych działaniach.