O kursie
KART TRENDÓW EDUKACYJNYCH
To połączenie kompendium wiedzy o najnowszych trendach edukacyjnych i praktycznego narzędzia do projektowania zmian w obszarze edukacji. Stanowią cenne źródło inspiracji zarówno dla tych, którzy interesują się kierunkami zmian w obszarze edukacji, jak również dla tych, którzy chcą na te zmiany aktywnie wpływać.
Podstawowym przeznaczeniem kart trendów edukacyjnych jest praca warsztatowa. Można je wykorzystać na każdym etapie procesu projektowania rozwiązań edukacyjnych, dostosowując do określonych potrzeb i kontekstów. W tym znaczeniu, mogą być one niezastąpionym wsparciem dla praktyków edukacyjnych, zainteresowanych skutecznym projektowaniem ekosystemów edukacyjnych lub tworzeniem innowacyjnych produktów i usług edukacyjnych.
Karty trendów edukacyjnych można wykorzystać w:
- Diagnozie ekosystemów i analizie potrzeb edukacyjnych
- Odkrywaniu metawartości i poszukiwanie wyróżników edukacyjnych
- Budowaniu skutecznej i wyróżniającej się strategii komunikacji w obszarze edukacji
- Tworzeniu i rozwijaniu innowacyjnych produktów, usług i procesów edukacyjnych
- Tworzeniu innowacyjnych modeli edukacyjnych
ZAWARTOŚĆ KART
- Opis trendu: to zwięzły, syntetyczny opis trendu w obszarze edukacji; jego zadaniem jest przedstawienie generalnej charakterystyki trendu
- Wyobraź sobie: to inspiracja, która przedstawia istniejące lub możliwe zastosowanie trendu; jej zadaniem jest zachęta do projektowania innowacyjnych rozwiązań z wykorzystaniem trendu
- O co warto zapytać: to zachęta do dyskusji na temat możliwego wpływu trendu na konkretną organizację lub rozwiązanie; jej celem jest wsparcie procesu wdrożenia trendu w organizacji
- Wartości: to zestawienie najważniejszych zasad, które stanowią aksjologiczną oś trendu; jego zadaniem jest pomoc w zrozumieniu, jakie wartości wpływają na kształtowanie się i rozwój trendu
TRENDY EDUKACYJNE
EDUKACJA SKONCENTROWANA NA OSOBIE UCZĄCEJ SIĘ
INFORMACJA ZWROTNA ZAMIAST OCENY
EDUKACJA BEZ ŚCIAN
EDUKACJA W MODELU KRAFTOWYM
KULTURA TWÓRCÓW EDUKACYJNYCH
EDUKACJA SKONCENTROWANA NA ETAPACH ŻYCIOWYCH
EDUKACJA „BEZ”
EDUKACJA W WERSJI MIKRO
PRZESTRZEŃ EDUKACYJNA ZORIENTOWANA NA CEL
PRZYJAZNE INSTYTUCJE EDUKACYJNE
WSPÓŁTWORZONA PRZESTRZEŃ INSTYTUCJI EDUKACYJNYCH
ZINTEGROWANE PRZESTRZENIE EDUKACYJNE
INSTYTUCJE EDUKACYJNE PRZYJAZNE ŚRODOWISKU
INSTYTUCJE EDUKACYJNE JAKO INFOLABY
EDUKACJA SKONCENTROWANA NA ODPORNOŚCI
BIOMORFICZNA ARCHITEKTURA EDUKACYJNA
EDUKACJA POZA HIERARCHIAMI
EDUKACJA JAKO USŁUGA
EDUKACJA ZAKORZENIONA SPOŁECZNIE
EDUKACJA BEZ RYWALIZACJI
KULTURA CIĄGŁEGO UCZENIA SIĘ
EDUKACYJNA “WOJNA O TALENTY”
NOWE MODELE BIZNESOWE W EDUKACJI
EDUKACJA RADYKALNA
EDUKACJA OPARTA O DANE
NAUCZANIE SKONCENTROWANE NA WYZWANIACH
EDUKACJA SKONCENTROWANA NA KOMPETENCJACH
EDUKACJA ROZŁOŻONA W CZASIE
EDUKACJA POZA PODRĘCZNIKIEM
UWAŻNOŚĆ EDUKACYJNA
EDUKACJA ZORIENTOWANA NA KOMPETENCJE SPOŁECZNE
EDUKACJA HYBRYDOWA
EDUKACJA ZARZĄDZANA PRZEZ WARTOŚCI
STORYTELLING EDUKACYJNY
SZTUCZNA INTELIGENCJA JAKO PARTNER EDUKACYJNY
WIRTUALIZACJA EDUKACJI
ZDECENTRALIZOWANE TECHNOLOGIE EDUKACYJNE
“LUDZKI INTERFEJS” EDUKACYJNY
EDUKACJA Z UŻYCIEM APLIKACJI
INTELIGENTNA AUTOMATYZACJA EDUKACJI
EDUKACJA BEZPIECZNA CYFROWO
DOSTĘPNE INSTYTUCJE EDUKACYJNE
LEARNING DESIGN, CZYLI PROJEKTOWANIE EDUKACJI
EDUKATOR ZAMIAST NAUCZYCIELA
OUTSOURCING EDUKACYJNY
PARTICIPATE LEARNING – EDUKACJA UCZESTNICZĄCA
EDUKACJA SKONCENTROWANA NA ROZWIĄZANIACH
„SZKOŁY BEZ NAUCZYCIELI”
EDUKACYJNA SPOŁECZNOŚĆ PRAKTYKÓW
“SHARING EDUNOMY” – WSPÓŁDZIELONA EDUKACJA